Kizimin Dogum Günü Pastasi


2 Subat kizimin dogum günüydü.2. dogum gününü kutladik pamuk prensesimin.Ancak simdi ekleyebiliyorum kizim icin yaptigim pastayi.Bu biraz acemice oldu ama,bir dahaki dogum gününe daha güzelini yapabilirim insallah.Simdi tarifime geciyorum;

Malzemeler;
Pandispanyasi icin;
4 yumurta (sarı ve beyazlarını birbirine karışmayacak şekilde ayırın.)
1 çay bardağı süt (küçük çay bardağı)
1/2 çay bardağı su (küçük çay bardağı)
1 su bardağı toz şeker
1 su bardagi un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kremasi icin;
Dr Oetker Cilekli Pasta Kremasi
Keki Islatmak icin;
Sekerli süt
Süslemek icin;
Krem santi veya Dr Oetker Vanilyali Pasta Kremasi
Cesitli sekerler
Yapılışı;
Fırınınızı 170 dereceye getirip ısıtın.

Yumurta sarıları ve toz şekeri, şeker iyice eriyene kadar mikserle yüksek devirde çırpın.

Su, süt, nişasta ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin.

En son un ve kabartma tozunu ilave edin, düşük devirde çırpmayı sürdürün. Hamur sertleşecektir ve belki pütürlü bir kıvam alacaktır.

Başka bir kapta yumurta beyazlarını bembeyaz olana ve kabı ters çevirdiğinizde dökülmeyecek şekilde sert kıvama gelene kadar yüksek devirde çırpın.

Çırpılmış yumurta beyazlarını hamura ilave edip spatula ya da tahta kaşık yardımı ile yavaşça, yumurta beyazlarını fazla söndürmeden karıştırın.

Hamuru altina yagli kagit serdiginiz kek kalibiniza(ben kelepceli kek kalibi kullaniyorum) döküp spatulayla tepsinin her yerine eşit olarak yayın. Hamurun kıvamı çok akışkan olmadığı için tepsiye spatula ile yaymanız gerekiyor.Kekin piserken rahatca tirmanabilmesi icin kek kalibinizin kenarlarini yaglamayin.

Önceden ısıttığınız fırında ortalama 30 dk pisirin.

Fırından alıp biraz ılınmasını bekledikten sonra, kenarlarını bıçakla tepsiden ayırın.

Pandispanyayı tepsiden çıkarıp tabanındaki yağlı kağıdı sıyırın.Iyice soguduktan sonra istediginiz gibi 2 veya 3´e bölün.Ben üce böldüm.Pastam büyük oldugu icin pandispanya tarifimide 2 ölcü olarak kullandim.

Cilekli pasta kremasini üzerinde yazdigi gibi hazirlayin(ben bunuda 2 paket kullandim).Sogutup üce böldügünüz pandispanyayi sekerli sütle islatin ve aralarina bu kremadan sürün.Kalan krema ile de pastanizi kaplayin.
Son olarak krem santi veya vanilyali pasta kremasini üzerinde yazdigi gibi hazirlayip,cesitli renklerdeki sekerlerle birlikte pastanizi istediginiz sekilde süsleyin.

Afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...
29 Ocak 2011 09:06

benim kızım 02 02 2009 doğumlu.. 2 yaşına giricek o da :) bu pasta guzel gorunuyor yapsam mi kii zor mu maliyeti nasıl hazır almak dğa mıı olay

Lezzet Treni dedi ki...
6 Şubat 2011 05:10

Merhaba ,cevaplamakta gec kaldigim icin özür dilerim.Pastanin maliyetini satin almakla kiyaslarsak cok daha ucuza gelecektir eminim.Bana sorarsaniz yapimida zor degil.Ben denemenizi tavsiye derim,eger istediginiz gibi olmazsa o zaman satin alirsiniz.Bu arada kizlarimiz ayni gün dogmus....